Hlavní změna se dotkne vlastníků nemovitostí v širším centru města, konkrétně jde o objekty u celkem 75 ulic. Od 1. června 2018 budou smět vlastníci sběrné nádoby na odpad přistavovat na chodník pouze v den svozu odpadu a poté je budou muset ze svozového stanoviště uklízet do svých domů, tedy na chodby či dvory, a to do 24:00 hodin téhož dne.
„Nová povinnost se bude týkat majitelů nemovitostí v lokalitě geograficky omezené řekami, železniční tratí a areálem Škoda, tedy ulicemi Anglické nábřeží, Tyršova, Borská, areálem Škodovky,“ přiblížil technický náměstek primátora Pavel Šindelář. Území je vymezeno z důvodů vysoké koncentrace lidí směřující do centrální části města za dopravou, kulturními a společenskými akcemi, za návštěvou úřadů, bankovních domů atd. V daném území se pořádají velmi často kulturní, sportovní a hudební akce. Významným důvodem je i úprava a vzhled centrální části města spojený s prestiží, zájmem a turismem.
Hlavním důvodem změny je neudržitelná situace ohledně nepořádku u popelnic zejména v oblasti kolem Jižního Předměstí, ale i v dalších částech širšího centra. Je běžné, že do několika hodin po vyvezení se u mnoha popelnic objevuje obrovské množství odpadků, které tam odkládají cizí osoby.
Aby mohli majitelé nemovitostí lépe manipulovat s nádobou, a to hlavně v případě zúžených domovních průjezdů, mohou nahradit nádoby o objemu 1100 litrů menšími o objemu 660 litrů nebo i menšími až do objemu 120 litrů. Pokud by majitelé nemovitostí nechtěli mít starosti s vynášením a zanášením odpadových nádob, lze u Čisté Plzně objednat službu zanášky a vynášky. Cena této doplňkové služby je odvislá od vzdálenosti od vchodu nemovitosti a počtu případných schodů. „Budeme k vlastníkům přistupovat individuálně, s každým jsme připraveni se domluvit na tom, kam nádoby nejlépe umístit, zohledněny budou technické možnosti i řešení jednotlivých budov,“ doplnil Pavel Šindelář.
Zdroj: plzen.eu