Ve vozovém parku Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) již od letošního září nenajdou Plzeňané jiné než bezbariérové autobusy. Ty tak doplnily stoprocentní nízkopodlažnost plzeňských trolejbusů. Obnova vozového parku přináší vedle lepší přístupnosti pro cestující se sníženou pohyblivostí také zvýšení komfortu a bezpečnosti. Absence bariér ve formě schodů přispívá i k urychlení nástupu a výstupu cestujících, což pozitivně ovlivňuje dobu přepravy cestujících.
„Vyřazením posledního vozu Karosa B 931 jsme dosáhli dalšího milníku plzeňské městské hromadné dopravy – kompletně bezbariérové autobusové flotily,“ řekl Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP. Doplnil, že trolejbusová trakce je ze sta procent nízkopodlažní už od dubna minulého roku.
V letošním roce PMDP zařadily do provozu celkem osmnáct nových velkokapacitních autobusů SOLARIS Urbino 18, čtyři dvanáctimetrové autobusy SOR NS 12, sedm velkokapacitních trolejbusů 27 Tr SOLARIS s trakčními bateriemi a sedm tramvají EVO2.
„Plzeňští cestující mají k dispozici jeden z nejmodernějších vozových parků MHD v České republice. Všechny nově pořizované vozy jsou již jen nízkopodlažní a splňují nejvyšší nároky na bezpečnost, kvalitu a ekologii provozu,“ popsal Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.
Do konce letošního roku PMDP pořídí ještě dvě středně kapacitní tramvaje, dva dvanáctimetrové trolejbusy a čtyři dvanáctimetrové autobusy.
Redakčně upraveno.
Foto převzato z pixabay.com
Zdroj: Dvě ze tří trakcí Plzeňských městských dopravních podniků jsou už na sto procent nízkopodlažní