„Na trati 190 v úseku Plzeň – Horažďovice předměstí a částečně na trati 170 v úseku Plzeň – Pňovany, tzv. Plzeňské lince, dochází ke zcela zásadnímu zkvalitnění komfortu cestujících. Dochází zde k uvedení do provozu devíti nových elektrických jednotek RegioPanter v barvách Plzeňského kraje. V souvislosti se zvýšením komfortu rovněž dochází k navýšení objednávky Plzeňského kraje na tomto úseku o 21 mil. korun," uvedl hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.
Nové jednotky RegioPanter byly slavnostně pokřtěny 28. listopadu 2018 na plzeňském hlavním nádraží. RegioPantery pro Plzeňský kraj mají barevnou kombinaci modré, zelené a žluté s prvky Plzeňského kraje. Změny barevného řešení se dočkal i interiér. Vzhled vybrali lidé v anketě, kterou uspořádal Plzeňský kraj. Do pravidelného provozu budou nasazeny od 9. prosince 2018.
„Celková cena za 9 nových jednotek přesahuje 1 miliardu korun a z 85 % by měla být kryta dotací z Operačního Programu Doprava 2014 – 2020," upřesnil způsob financování nákupu nových vlaků předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.
„Nové vlaky významně zvyšují komfort pro cestující. Jsou plně klimatizované, nabízejí připojení k internetu pomocí Wi-Fi, elektrické zásuvky nebo moderní informační systém. Kromě toho bude vždy alespoň jeden vůz v soupravě disponovat místem pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace," doplnil místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation a člen představenstva Škoda Vagonka Tomáš Ignačák.
Moderní jednotky řady 650 RegioPanter v Plzeňském kraji:
- počet jednotek 9 (celkem 18 vozů)
- linka Horažďovice předměstí - Plzeň Jižní Předměstí
- pravidelný provoz od 9. prosince 2018
- výše investice více než 1 miliarda korun
Komfort:
- bezbariérové včetně bezbariérového WC (přístupné pro vozíčkáře)
- přebalovací pult pro maminky s kojenci
- audiovizuální informační systém
- ergonomické sedačky čalouněné textilním potahem
- prostor pro kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla
- klimatizace
- elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících
- Wi-Fi připojení k internetu
- nástupní dveře ovládané tlačítky a zablokované proti otevření před rozjez-
dem vlaku
- WC s uzavřeným systémem (lze použít ve stanicích a tunelech) v bezbariéro-
vé úpravě pro vozíčkáře
- informace pro nevidomé cestující formou tabulek s Braillovým písmem,
audioinformace o jízdě vlaku včetně slepecké vysílačky k otevření nástupních
dveří.
Technické parametry:
- max. rychlost vlaků je 160 km/h
- délka jednotky 53 metrů
- výkon 1 320 kW
- hmotnost prázdné jednotky cca 103 tun, plné cca 120 tun
- kapacita cca 150 míst k sezení
Redakčně upraveno.
Foto převzato z pixabay.com